Hizmetlerimiz
Lastikler hareketsiz arabayı taşımak, kalkış ve fren anında ortaya çıkan büyük yük transferlerine mukavemet göstermek, fren yapıldığında ve viraj alırken motorun gücünü yola aktarmak, zevkli bir sürüş için güven içinde ve uzun müddet dayanmak, yolun durumu ve iklim şartları ne olursa olsun aracı emniyetle yönlendirmek, şoförün ve yolcuların konforunu sağlamak, aracın uzun ömürlü olması için yoldaki pürüzlerin etkisini azaltmak, performansını milyonlarca lastik devri boyunca en üst düzeyde tutmak için uzun ömürlü olmak gibi görevleri ve kıstasları yerine getirmek zorundadır.
Lastik balans, nitrojen dolum hizmetleri yanında aşağıdaki kontroller de dikkatle yapılmalıdır. Lastik hava basınç kontrolü yapılmalı ve olması gereken değerlere ayarlanmalı, diş derinlik ölçümü, lastik aşınması ve hasar kontrolleri, lastik supap ve supap kapakları, bijonlar kontrol edilmelidir.
Firmamız olarak başta Michelin bayiliği olmak üzere Bf Goodrich, Kormoran, Tigar, Hankook, Goodyear, Bridgestone, Lassa, Petlas, Continental vb. lastik firmaları ile çalışmaktayız.
MASTER KONTROL
Fethiye Servis noktasına gelin, binek, 4X4, kamyonet aracınızın sizin için hayat kurtarabilecek 11 nokta kontrolü EUROMASTER uzman personeli tarafından ücretsiz olarak yapılsın.
Kelime olarak madensel ürünlerden üretilmiş yağ anlamına gelir. Aracı bir insan vücüduna benzetirsek, bizler için damarlarımızda dolaşan kan ne kadar önemli ise, motoryağı da aracımız için aynı önemi taşır. Motoryağı, aracımızın motorunun çalışması esnasında hareketli parçalar arasında bir yağ filmi oluşturarak sürtünmeyi ve aşınmayı önler, içerdeki katkılar sayesinde de motor parçalerını temizler ve oluşan ısının bir kısmını alarak soğutma sistemine de yardımcı olur. Motoryağının, seviyesinin belli periyotlarda düzenli olarak kontrol edilmesi ve en azından yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir. Araca uygun motoryağı seçimi, yağ seviye kontrolleri ve değişim işlemleri düzenli olarak yapılmalıdır.
Firmamız olarak başta Oksello bayiliği olmak üzere Shel, Petrol Ofisi, Bp, Castrol, Mobil, Total vb. yağ firmaları ile çalışmaktayız.
Akü temel olarak elektrik enerjisini, kimyasal enerjiye çevirip onu depo eden ve ihtiyaç duyulduğunda bu enerjiyi kullanmaya yarayan nesnedir. Bütün aküler yapısal olarak birbirine benzer ve bir grup elektrokimyasal hücreden oluşur. Her hücre bir pozitif, bir negatif elektrot ve bir ayıraçtan oluşur.
Her akünün bir kullanım süresi vardır, akünün kalitesine, imalatına göre bu süre değişiklik gösterebilir. Akünün çok çabuk boşalması ya da zaman içerisinde sorun çıkartması, akünün ömrünü doldurduğunun habercisidir. Kullanılan akünün kalitesine, aracın elektrik kullanımına, hava şartlarına, aracın park haline bekleme süresine ve uzun süre aracın çalıştırılmaması gibi faktörlere bağlı olarak akünün miadı dolabilir.
Firmamız olarak Türk malı olan Mutlu akü bayiliğimiz vardır.
Servislerimizde araçlarınızın akü bağlantı kabloları, elektrolit seviyesi kontrol edilmeli ve kutup başı temizliği yapılarak akü voltajı ölçümür. Gerekli ise akü değişimi yapılır.
Yağ Filitresi: Motoryağını süzerek, yağlama kanallarına akışını sağlar. Zamanında değiştirilmeyen filitreler işlevini kaybederek, dolar ve tıkanır. Buna bağlı olarak yağ kanallarının tıkanması ve motorda yetersiz yağlanmaya yol açar. Yağ filitresinin her motoryağı değişiminde değiştirilmesini tavsiye ederiz.
Hava Filitresi: Motora temiz hava girişi, ancak havadaki toz zerreciklerin hava filitresinden süzülerek geçişi ile mümkündür. Bu yönden hava filitresini motorun akciğerlerine benzetmemiz yanlış olmaz. Periyodik bakımlarda kontrol edilip temizlenmeyen veya zamanında değiştirilmeyen filtreler tıkanarak, yetersiz hava girişi ve buna bağlı olarak araçta performans ve verim kaybı düşüklüğü ile yakıt sarfiyatı artışına neden olur.
Yakıt Filitresi: Yakıt içerindeki yabancı partikülleri ( tortu, toz, v.b.) süzerek, yakıt pompasına temiz bir yakıt akışı sağlar. Zamanında değiştirilmezse, filtre tıkanır, araçta çekiş problemleri başlar ve yakıt sarfiyatı artar.
Polen Filitresi: Araç içersine temiz hava girişi ve araç içindekilerin temiz ve sağlık bir hava solunması, klima ve havalandırma sisteminin verimli çalışması için periyodik bakımlarda kontrol edilmesi, gerekirse değiştirilmelidir.
Bir çoğumuz çelik jant dendiğinde otomobilimizin spor ve sükseli bir görünüm kazanmasını hedefleriz. Ancak bu tür aksesuarlar sadece dış görünüme kazandırdıkları sportif görünüm dışında otomobilimizin performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur. Otomobil teknolojisinde sürede yaşanan gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da hissedilmekte. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Ayrıca , son yıllarda araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu tespit etmiş durumda. Araç yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor, böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.
Aracınızın lastiklerine takılarak dış görünümünü güzelleştirmeye yarayan aksesuardır.
Firmamızda tüm araçların jant kapakları bulunmaktadır.
Eğrilmiş, bükülmüş veya yamulmuş jantlar, nasıl Düzeltilir?
Bu sorunun tek çözümü jant düzeltme makinasıdır. Jant Düzeltme Makinası ısıtılmış bir jantın üzerinde çekme / itme tekniği kullanarak çalışan bir sistemdir. Bu teknik jant düzeltme işleminde yıllardır en çok kullanılan ve tavsiye edilen yöntemdir. Isıtma işlemi olmadan eğrilmiş jantın, ivme kazanmış yani dönen tekerleklerin sıkıştırılarak düzeltilmesini veyahut bağımsız hidrolik aparatlar ile yapılan düzelme işlemlerini tavsiye etmiyoruz. Bir takım kişiler ısıtma işlemi olmadığı için bu yöntemin daha iyi ve geçerli bir yöntem olduğunu söyleyebilirler. Metalin yapısını değiştirecek derecede ısı verilmediği sürece, ısıtmanın janta hiçbir zararı olmamaktadır. Fakat soğut düzeltmede metalin kırılma veya çatlama riski vardır.
Hangi tür Jantlar düzeltilebilir?
Jant Tamir Makinası vasıtasıyla klasik çelik jantlar, alüminyum alaşımlı jantlar ve oldukça değerli olan krom ve Magnezyum jantların düzeltilmesini başarılı bir şekilde servisimizde yaptırabilirsiniz.
Düzeltme işleminde başarılı olma olasılığı nedir?
Düzeltme oranı %98’dir. Ortalama tolerans +/- %2 olarak hesaplanmıştır.
Jantın üretiminde kullanılan ana malzeme ne kadar güvenilirdir?
Jantın üretiminde kullanılan hammadde oldukça önemlidir. Eğer klasik bir çelik jant kullanıyorsanız, jantın esneklik özelliğinden dolayı herhangi bir problem yaşamazsınız. Alaşım jantlar kullanıyorsanız çok daha dikkatli olmalısınız. Düzeltme işlemi yapılmadan önce bu tip jantların ısıtılması oldukça önemlidir.
Kış lastiklerinin ise üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C'nin altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, buz veya karda tutunmayı arttırmaktadır. Kış lastiğinin yetersiz kaldığı karlı veya buzlu yollarda riske girmeden, trafik yetkililerinin talebi durumunda araç üreticisinin tanımladığı tekerleklere (yaz lastiği kullanılıyorsa tercihen dört tekerleğe de) kar zinciri takılmalıdır. Yaz lastiği ile kar veya buz üzerinde araç kullanmak isteyen (özellikle 4x4) araç sahiplerine (kış lastiği veya zincir takmak dışında) tavsiyemiz bundan vazgeçmeleri, kendilerinin ve başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamalarıdır.
Yaz lastikli bir araçta tek dingilde zincir takılması da karlı yollarda risk taşımaktadır. Örneğin önden çekişli ve yaz lastikleri takılı bir taşıtın ön tekerleklerine zincir takıldığında yokuş aşağı inişlerde frene basıldığında (araç ABS'li bile olsa) arka tekerlekler kilitlenebilmekte ve araç arkadan savrulmaktadır. Bu aracın kış lastiklerinin olması bu riski azaltmaktadır.
Nitrojen kuru ve yavaş-hareketli molekül yapısına sahip olan, kullanıldığı lastikte performans arttıran bir gazdır. Normalde lastik şişirilmesinde kullanılan hava (Oksijen) lastiğin duvarlarından sızarak, lastik hava basıncını düşürür. Oksijen, lastik duvarından geçimi sırasında, kauçuk bileşimlerini oksitleyerek hava kaçmasına (basıncının düşmesine) ve kauçuğun kötüleşmesine sebep olur. Kuru Nitrojen, uygun olan hava basıncını korur, lastiğin ısınmadan dolayı patlamasını engeller, jantların paslanmasını engeller ve de lastiği soğuk tutar. Sonuç, daha güvenli ve masrafları daha az sürüş tecrübesi.
• Elektrik Sistemi Kablo Tesisatı
• Akümülatör
• Marş Sistemi;
• Alternatör (Şarj Dinamosu)
• Sinyal Sistemleri
• Fren lambaları
• Korna
• Far Aydınlatma
• Far Ayarı
• Sigorta Devreleri
• Silecek Sistemleri
• Akü Şarj
Gibi Parçalardan Oluşmaktadır. Elektrik Sistemi Tamiri Firmamızda Uzman Kişiler Tarafından Yapılmaktadır.
Not:Sağlıklı bir yürüyüş açısından, aracı kullanırken görmek ve görülmek hayati önem taşır. Aracın far ampulleri ve diğer aydınlatma tertibatları kontrol edilmeli, gerekirse far ayar işlemine tabi tutulmalıdır.
Araçta güvenli bir sürüşün ilk şartı sağlıklı bir görüş sağlanmasıdır. Yaz ve kış mevsim özellikleri, toz, kir ve buna bağlı olarak silecek lastikleri belli bir kullanım süresi sonrasında, vasfını yitirirler. Araca uygun silecek seçimi ve montajı yapılmalıdır. Ayrıca aracın cam yıkama suyu kontrol edilerek tamamlanmalıdır.
Firmamız olarak dünyanın en iyi markalarından Bosch ve standar kalite RBW markaları ile sizlere hizmet vermektedir.
Kış veya yaz lastiklerinizin saklanmasına mı ihtiyacınız var?
Kaan Oto size ayrıcalıklı bir hizmet sunuyor!
“Lastik Oteli” kış veya yaz lastiklerinizin bir sonraki mevsime kadar saklanmasını ve korunmasını sağlayan bir hizmettir.
Lastiklerinizin en iyi koşullarda saklanmasını garanti eder:
- Işıksız.
- Kuru ve serin bir ortamda.
- Teknik gereksinimlere uygun bir binada.
Aracın yol ile temasını sağlayan tekerlek, jant ve lastik olmak üzere iki farklı parçadan oluşur.
Bu iki parçadan herhangi birinde olabilecek bir yapısal dengesizlik tekerleğin tam bir daire çizmesini engelleyeceği için direkt olarak konfor ve yol güvenliğini olumsuz etkiler.
Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?
Özellikle yüksek süratlerde;
• Direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları,
• Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa arka tekerleklerin balans ayarlarının bozulduğunu gösterir.
Balans Ayarı Nasıl Yapılır ?
Balans ayarı işlemine başlanmadan önce jantlarda herhangi bir hasar olup, olmadığı kontrol edilir ve lastik hava basınçları fabrikanın tavsiye ettiği değerlere getirilir.
Eğer jantta bir eğrilik veya hasar varsa bunun düzeltilmesi ya da yeni bir jant alınması gerekir. Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir.
Bilgisayarlı sabit balans makinesine bağlanan tekerleğin hafif olan kısmı ve buraya ne kadar kurşun ağırlık takılması gerektiği ekranda görülür. Gerekli ağırlık takıldıktan sonra tekrar döndürülen tekerleğin ağırlık dağılımı tam olarak dengelendikten sonra işlem tamamlanır. Bu işlem dört tekerleğe de ayrı ayrı yapıldıktan sonra tekerlekler araca monte edilir.
Klimanız soğutmuyorsa, gazı bitmiş olabilir. Gazın bitme nedeni ise, gaz borularındaki bir çatlaktan gaz kaçağı olmasıdır. Bu gibi durumlarda, gaz kaçağının tespit edilmesi, daha sonra da gazın tamamlanması gerekir.
Klima radyatöründe arıza olması, radyatör pervanelerinden birinin arızalanması da klimanın düzgün çalışmasını engeller. Radyatör üzerinde birikmiş toz, ölü böcekler, yapraklar da klimadan verim almayı engeller. Soğutmadan azami verimin alınması için periyodik kontroller sırasında bu tür birikimleri temizlemek gerekir.
Yetkili servislerde, tahrik kayışının gerginliğini kontrol etmek için aşağı doğru bastırılıyor. Kayış normalden fazla gevşekse, klima yeterince soğutmaz.
Not: En az 6 ayda bir soğutma gazı kontrol edilmeli. Kış olsa bile klima donanımının sürekli olarak randımanlı çalışmasını sağlamak için ayda bir kez en az 10 dakika klimayı çalıştırmalı.
Kaan Oto Servisi olarak aracınızın tüm mekanik parçalarına hizmet verebilecek ve özel olarak eğitilmiş uzman personele sahibiz. Aracınızı tüm yürüyen aksamı, lastiklerden tutun tüm motor, şanzıman, fren balatalarından alt takım elemanlarına en modern tekniklerle hizmet vermekteyiz.
Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar.
Servisimizde aracınızın ön ve arka fren balataları, kampana ve disk tertibatı, fren merkezi, fren hortumları, fren hidroliğini düzen olarak kontrol edilerek güvenli sürüş sağlanabilir.
Amortisör, aracınızın süspansiyon sisteminin bir parçasıdır. Birçok sürücü, amortisörlerin aracta sarsılmaları önleyen bir konfor sağlayıcı olduğunu düşünür. Halbuki suspansiyon sisteminde yol üzerindeki bozukluklardan kaynaklanan bu şokları emen ve aracın yükünü taşıyan esas unsur yaylardır. Amortisörlerin asıl görevi ise yayların salınımını azaltmaktır. Böylece aracınızın bir çukur yada tümsekten geçtikten sonra defalarca yaylanarak lastiklerin yol tutuşunun azalması ve direksiyon hakimiyetinin kaybolması engellenmiş olur. Tekerlekleri yerde tutar, aracın kasasını dengeler, konforu sağlar. Kısacası amortisörlerin varlığı sayesinde konforlu sürüşten ziyade güvenli bir sürüş sağlanmış olur.
Hizmetlerimiz
Oto Lastik,
Oto Elektrik,
Akü,
Madeni Yağ,
Filtre Çeşitleri,
Fren,
Oto Klima,
İletişim Detayları
Bodrum
Telefon:+90 252 313 0863
Mobile:+90 535 250 2589
Fethiye
Telefon:+90 252 612 3190
Mobile:+90 532 481 0775
Email:
info@kaanoto.com.tr
Website:
www.kaanoto.com.tr